Poranek przed telewizorem

Specyfiką polskiego rynku telewizyjnego są jego opóźnienia w stosunku do Stanów Zjednoczonych. Polska telewizja dość późno ruszyła z tzw. programami śniadaniowymi, ale od kiedy się pojawiły, cieszą się one dużą oglądalnością. Stacje walczą o widza zapraszając do tych programów znanych gości w ramach ekspertów albo po to, by porozmawiać o ich pracy czy życiu osobistym. Programy te są kierowane do specyficznej grupy odbiorców, co producenci mają na uwadze. Programy poranne oglądają bowiem głównie osoby, które w tym czasie nie pracują, a więc głównie kobiety przebywające w domu z dziećmi i zajmujące się prowadzeniem domu. To do nich kierowanych jest wiele z poruszanych tematów, z dziedziny wychowania dzieci, odchudzania, mody czy urody, a także relacji międzyludzkich. Kobiety doceniają poradnikowy charakter takich programów – mogą z nich poznać nowe przepisy, dowiedzieć się co jest modne i poznać plotki z życia gwiazd. Z doświadczeń producentów wynika, że lubiane są też tematy medyczne. Śledząc uważnie programy śniadaniowe, da się zauważyć, że są one do siebie podobne jeśli chodzi o formułę. W każdym jest miejsce na plotki, wywiad z gwiazdą, rozmowę z lekarzem i gotowanie. O tym, który program przykuje naszą większą uwagę często decydują więc prowadzący. Lubimy tych, którzy mają do siebie dystans, są zabawni i wprowadzają na antenę sporo luzu. W końcu śniadanie chcemy jeść w towarzystwie tych, którzy nam bardziej odpowiadają.

Jestem menadżerem sprzedaży w jednej z dużych agencji reklamowych w Warszawie, o mediach i świecie reklamy wiem na prawdę dużo. Postanowiłam się tym z Wami podzielić! Zapraszam do śledzenia mojego serwisu!