Reklama dźwignią handlu

Handel jest podstawą gospodarki. A dźwignią handlu jest reklama. Mamy wiele rodzajów reklam, jednak tą o największej sile rażenia jest reklama telewizyjna. Jednym z powodów tak wysokiego miejsca w rankingu jest zasięg, jaki mają telewizyjne reklamy – w końcu miliony ludzi na całym świecie oglądają codziennie telewizję. Przewagą tego typu reklamy nad reklamą w gazecie czy w radio jest fakt, iż łączy ona te dwie formy, czyli obraz z dźwiękiem. Cały sztab specjalistów pracuje nad doborem odpowiednich obrazów, kolorów i muzyki, aby po pierwsze przyciągnąć uwagę widza, a po drugie zachęcić go do kupna reklamowanego produktu lub przynajmniej sprawienia, że prezentowana marka zostanie przez niego zapamiętana. Do tego umiejętnie połączona perswazja językowa z odrobiną humoru może zdziałać cuda – można w te sposób sprzedać właściwie wszystko, co nam przyjdzie do głowy. Jednak reklama telewizyjna to nie tylko popularne spoty, wyświetlane pomiędzy poszczególnymi programami. Reklamą może być również wywiad ze znaną osobą, w którym pojawi się nazwa jakiejś marki, padnie nazwa jakiegoś miejsca czy produktu, którego rzekomo używa znana osoba, z którą przeprowadzany jest wywiad. Coraz częściej seriale telewizyjne zawierają lokalizację jakiegoś produktu – może to być na przykład sok, który piją bohaterzy naszego ulubionego serialu. Takie podprogowe działanie producentów przynosi zadziwiająco dobre rezultaty.