Wpływ reklamy telewizyjnej

„Reklama dźwignią handlu”. Trudno o większy truizm. Jednak wpływ reklamy często jest niedoceniany. Pewnie każdemu z nas zdarzyło się okazać irytację lub zdziwienie, gdy po raz kolejny seria reklam przerwała nam oglądanie filmu w telewizji. Niektórym reklamy telewizyjne wydają się mało skuteczne, pamiętajmy jednak, że specjaliści od marketingu wiedzą, co robią, wydając na nią spore sumy. Reklama jest komunikatem o charakterze perswazyjnym. Nie tylko informuje widza o tym, jaki produkt może kupić, ale przede wszystkim dlaczego powinien to zrobić. Co więcej, dobra reklama spowoduje, że widz naprawdę zechce wejść w posiadanie danego produktu, a więc stworzy motyw, który zostanie przez widza uwewnętrzniony, czyli przejęty jako własny. Reklamy bombardują nas w zasadzie wszędzie, nie tylko w telewizji, ale też w prasie, radiu, Internecie. Dlaczego reklamy telewizyjne są szczególnie skuteczne? Przede wszystkim dlatego, że odwołują się do zmysłu wzroku, który ma silną wartość motywującą. Łatwiej przecież zapragnąć czegoś, gdy się najpierw to zobaczy. Reklama emitowana w telewizji ma przewagę nad słyszaną w radiu, bowiem komunikat dociera do widza dwoma kanałami jednocześnie (wzrok i słuch), co także potęguje jego oddziaływanie. Ponadto reklamy telewizyjne przeważnie mają postać spotów zaprojektowanych tak, by oddziaływać na emocje odbiorcy. Wszystko to czyni je szczególnie skutecznym narzędziem.